Είσαι νέος πτυχιούχος ηλικίας έως 24 ετών; Ο ΟΑΕΔ θα πληρώνει έως και 20 ευρώ την ημέρα για να μπορέσεις να βρεις δουλειά. Αν μάλιστα είσαι από 25 έως 35 ετών η ημερήσια επιδότηση μπορεί να ανέβει στα 25 ευρώ.
Δυστυχώς τα ποσά αυτά είναι «κουτσουρεμένα» σε ποσοστό έως και 33% σε σχέση με αυτά που προβλέπονταν πριν από λίγους μήνες. Το «κούρεμα» υλοποιείται με κοινή υπουργική απόφαση που υπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών, Εργασίας και Ανάπτυξης. Παρ' όλα αυτά, τα χρήματα θα.....
δοθούν. Ποιοι θα τα πάρουν; Επιχειρήσεις που θα αποφασίσουν να προσλάβουν νέους πτυχιούχους (από ΑΕΙ και ΤΕΙ) ηλικίας το πολύ έως 35 ετών. Τα χρήματα δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα. Η επιδότηση, θα καταβάλλεται για 24 μήνες. Δηλαδή, η επιδότηση για έναν 24άρη, μπορεί να φτάσει στα 12.000 ευρώ (6000 ευρώ τον χρόνο) και για έναν 30άρη στα 15.000 ευρώ (7500 ευρώ τον χρόνο)
Κάθε άτομο που θα υπάγεται στο πρόγραμμα θα επιχορηγείται από την ημερομηνία πρόσληψής του. Όπως αναφέρει η απόφαση,
α) Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους ωφελούμενους ανέργους (μισθωτοί και ημερομίσθιοι) ηλικίας έως 24 ετών (να διανύουν δηλαδή κατά την ημερομηνία πρόσληψής τους το 24ο έτος της ηλικίας τους) που θα προσληφθούν στο πλαίσιο του προγράμματος ανέρχεται στο ποσό των 20 € την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα (ημέρες ασφάλισης).
β) Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους ωφελούμενους ανέργους ηλικίας (μισθωτοί και ημερομίσθιοι) άνω των 24 ετών (να έχουν συμπληρώσει δηλαδή κατά την ημερομηνία πρόσληψής τους το 24ο έτος της ηλικίας τους) που θα προσληφθούν στο πλαίσιο του προγράμματος ανέρχεται στο ποσό των 25 € την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα (ημέρες ασφάλισης).
Ολόκληρη η απόφαση έχει ως εξής:
Κ.Υ.Α. αριθμ. 3647/139/2.5.2012
Τροποποίηση της υπ' αριθμ. 9892/364/2-11-2011 κοινής υπουργικής απόφασης «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη ανέργων πτυχιούχων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, έως 35 ετών» (ΦΕΚ 2462 Β)
Αριθμ. 3647/139
(ΦΕΚ Β' 1474/03-05-2012)
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Το άρθρο 90 του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α) «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα».
2. Τις διατάξεις του Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α) «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013», και ιδίως του άρθρου 10 παρ. 5, όπως ισχύουν.
3. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α') «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίησης συναφών διατάξεων», όπως έχει τροποποιηθεί με τα άρθρα 6 και 7 του ν. 1836/1989 (ΦΕΚ 79/Α') και το άρθρο 6 του ν. 2434/1996 (ΦΕΚ 188/Α').
4. Τις διατάξεις του Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 274/Α) «Περί Δημόσιου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις», και ιδίως του άρθρου 22 παρ. 3, όπως ισχύουν.
5. Το Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ 258/Α") «Αναδιάρθρωση του Ο.Α.Ε.Δ. και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.
6. Το Ν. 2639/1998 (ΦΕΚ 205/Α) «Ρύθμιση εργασιακών σχέσεων, σύσταση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας και άλλες διατάξεις».
7. Το Ν.Δ. 356/1974 «Περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων» (ΦΕΚ 90/Α), όπως ισχύει.
8. Το Π.Δ 113/2010 (ΦΕΚ 194/Α) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» και ιδίως του άρθρου 11 παρ. 2 αυτού.
9. Την ενοποιημένη Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση.
10. Την με αριθμό Ε (2007) 6015/29.11.2007 απόφαση της Επιτροπής για την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) (Κωδικός CCI2007GR6UN5001).
11 Την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής C/2007/ 5534/12-11-2007 σχετικά με την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού».
12. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1081/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουλίου 2006 για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1784/1999, όπως ισχύει.
13. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1083/2006 του Συμβουλίου της 11ης Ιουλίου 2006 περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1260/1999, όπως ισχύει.
14. Τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006 για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με την εφαρμογή του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/2006 του Συμβουλίου περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1080/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, όπως ισχύει.
15. Την Οδηγία 97/81/ΕΚ του Συμβουλίου της 15ης Δεκεμβρίου 1997 σχετικά με τη συμφωνία-πλαίσιο για την εργασία μερικής απασχόλησης που συνήφθη από την UNICE, το CEEP και την CES (EEEK L 14/20-01-1998).
16. Το άρθρο 10 της Συνθήκης για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.
17. Τα άρθρα 87, 88 και 89 της Συνθήκης περί ιδρύσεως των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, περί κρατικών ενισχύσεων.
18. Τον Κανονισμό (ΕΚ) 1998/2006 της Επιτροπής της 15.12.2006 για την εφαρμογή των άρθρων 87 και 88 της συνθήκης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (ΕΕ L379/5, 28.12.2006).
19. Το ολοκληρωμένο Σχέδιο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Οικονομίας (C0M(2008) 800/26.11.2008), με το οποίο αποφασίσθηκε η λήψη έκτακτων μέτρων για την ανάπτυξη και την απασχόληση με σκοπό την τόνωση της ζήτησης και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην Ευρωπαϊκή οικονομία.
20. Την με αρ. (2009/C83/01) Ανακοίνωση της Επιτροπής - Προσωρινό Κοινοτικό Πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης (Προσωρινό Κοινοτικό Πλαίσιο).
21. Την απόφαση (έγκριση) της Επιτροπής σχετικά με την κοινοποίηση περί κρατικής ενίσχυσης αρ. 304/2009 εκ μέρους της Ελλάδας βάσει του ως άνω προσωρινού Κοινοτικού Πλαισίου (C (2009) 5729/15.07.09).
22. Την με αρ. (2011/C6/05) Ανακοίνωση της Επιτροπής - Προσωρινό πλαίσιο της Ένωσης για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η πρόσβαση στη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της τρέχουσας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης.
23. Την υπ' αριθ. 2007/C/272/05 ανακοίνωση της Επιτροπής για την αποτελεσματική εφαρμογή των αποφάσεων της Επιτροπής με τις οποίες τα κράτη μέλη διατάσσονται να ανακτήσουν παράνομες και ασυμβίβαστες κρατικές ενισχύσεις.
24. Την υπ' αριθμό 34704/ΕΥΣ/5629 ΥΑ «Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εφαρμογή μέτρων ενίσχυσης με τη μορφή άμεσης επιδότησης στο πλαίσιο των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων βάσει του Προσωρινού Πλαισίου» (ΦΕΚ Β' 1418/15.07.09), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
25. Την με αριθμό 1.1470/οικ.6.353/2011 (ΦΕΚ 302/Β) απόφαση της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, με θέμα «Τροποποίηση της υπουργικής απόφασης υπ' αριθμ. 0.9723/οικ.6.1415/14-5-2010 (ΦΕΚ 714 Β) "Εκχώρηση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για πράξεις του Ε.Π.ΑΝ. Α.Δ. στον Ο.Α.Ε.Δ"».
26. Την με αριθμό 1016784/1299-25/0016/26-02-1997 (ΦΕΚ 120/Β) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Είσπραξη εσόδων υπέρ τρίτων από τις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες», όπως ισχύει.
27. Την με αριθμό 36952/1275/20.5.2008 (ΦΕΚ 986/Β) κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας με θέμα «Τροποποίηση της υπ' αριθμ. 107900/16.3.2001 (ΦΕΚ 599/Β/21.5.2001) ως τροποποιηθείσα ισχύει, κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, με σκοπό την αναδιάρθρωση της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων ΕΚΤ, σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν. 3614/2007, όπως ισχύει».
28. Το ΠΔ 31/2012 (ΦΕΚ 62 Α') περί διορισμού του Φίλιππου Σαχινίδη ως Υπουργού Οικονομικών.
29. Το ΠΔ 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α 194).
30. Την υπ αριθμ. 12966/2012 (ΦΕΚ 180 Β/19-3-2012) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας περί «Ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Αθανάσιο Μωραΐτη».
31. Την υπ' αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749/27.3.2008 υπουργική απόφαση Συστήματος Διαχείρισης, όπως ισχύει κάθε φορά (ΦΕΚ 540 Β').
32. Την ισχύουσα εθνική και κοινοτική νομοθεσία που αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.
33. Την με αριθμ. 535/21-2-2012 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ που ελήφθη στην με αριθμ. 7/21-2-2012 Συνεδρίαση, όπως διαβιβάσθηκε στο Υπουργείο Εργασίας με το με αριθμ. πρωτ. Β 107571/24-2-2012 έγγραφό του.
34. Την με αριθ. Β109370/13-3-2012 βεβαίωση της οικονομικής Υπηρεσίας του ΟΑΕΔ με την οποία βεβαιώνεται η πρόβλεψη της σχετικής πίστωσης.
35. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης προκαλείται σε βάρος του προϋπολογισμού του ΟΑΕΔ, α) επιπλέον δαπάνη ύψους επτά εκατομμυρίων πεντακοσίων χιλιάδων (7.500.000,00) €, πέραν του ποσού που προβλέπεται από τις διατάξεις της υπ' αριθμ. 9892/364/2.11.2011 κοινής υπουργικής απόφασης, το οποίο ανέρχεται στο ύψος των 67.500.000,00 € και συνολικά η προκληθείσα δαπάνη ανέρχεται στο ποσό των εβδομήντα πέντε εκατομμυρίων (75.000.000,00) €, που θα καλυφθεί με κοινοτική συγχρηματοδότηση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και επιχορήγηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στο πλαίσιο του Θεματικού Άξονα 3, Άξονες Προτεραιότητας 7, 8, 9: «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην απασχόληση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007 - 2013, για το έτος 2012 έχουν δεσμευθεί πιστώσεις ύψους 10.000.000€,
αποφασίζουμε:
Την τροποποίηση της υπ' αριθμ. 9892/364/2.11.2011 απόφασής μας «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη ανέργων πτυχιούχων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, έως 35 ετών», στα κάτωθι σημεία ως εξής:
1. Το άρθρο 2 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 2 Πλαίσιο ένταξης - χρηματοδότηση - επιλέξιμες περιοχές
1. Το Πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του Θεματικού Άξονα 3, Άξονες Προτεραιότητας 7, 8, 9: «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην απασχόληση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007 - 2013.
Η αναλογούσα Εθνική Συμμετοχή, καθώς και η αντίστοιχη κοινοτική συνδρομή της πράξης, θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493. Οι σχετικές εισροές των πόρων του Ε.Κ.Τ. θα αποτελέσουν έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα εκταμιεύονται σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Ως επιλέξιμες γεωγραφικές περιοχές ορίζονται οι 13 περιφέρειες της χώρας. Η κατανομή του έργου σε περιφερειακό επίπεδο ορίζεται ως εξής:
• Άξονας Προτεραιότητας 7 στις οκτώ (8) Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: Κρήτη, Ιόνια Νησιά, Β. Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησος,
• Άξονας Προτεραιότητας 8 στις τρεις (3) Περιφέρειες Σταδιακής εξόδου: Αττική, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία,
• Άξονας Προτεραιότητας 9 στις δύο (2) Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου: Νότιο Αιγαίο και Στερεά Ελλάδα.
Με βάση τους Άξονες Προτεραιότητας τα ποσά και οι θέσεις για τις προβλεπόμενες πράξεις του προγράμματος εξειδικεύονται ως εξής:
• Άξονας Προτεραιότητας 7 για τις οκτώ ως άνω Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: ποσό 41.328.000 € και 2.753 θέσεις
• Άξονας Προτεραιότητας 8 για τις τρεις ως άνω Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου: ποσό 31.390.000 € και 2.092 θέσεις
• Άξονας Προτεραιότητας 9 στις δύο ως άνω Περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου: ποσό 2.282.000 € και 155 θέσεις
Η μέγιστη συνολική δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 75.000.000 ευρώ και κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής:
Για το έτος 2012:10.000.000 ευρώ
Για το έτος 2013: 37.500.000 ευρώ
Για το έτος 2014: 27.500.000 ευρώ
2. Το πρόγραμμα εντάσσεται στον Θεματικό Άξονα Προτεραιότητας 3: «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην απασχόληση», Άξονες Προτεραιότητας 7, 8 και 9 με κωδικό θέματος προτεραιότητας 66 της με αριθμό 53672/4775/17.7.2008 υπουργικής απόφασης του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, με θέμα "Εκχώρηση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για πράξεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ» στον «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΑΠΑΣΧΟΑΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ»", όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
3. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Η ενίσχυση που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγείται σε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα των οδικών μεταφορών δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών.
Επισημαίνεται ότι στον ως άνω έλεγχο της σώρευσης αθροίζονται και οι ενισχύσεις ήσσονες σημασίας που έχουν λάβει οι συνδεδεμένες με την αιτούσα επιχειρήσεις.
Συνδεδεμένες επιχειρήσεις είναι οι επιχειρήσεις που διατηρούν μεταξύ τους μια από τις παρακάτω σχέσεις:
α) μια επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης
β) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου του καταστατικού της τελευταίας
γ) μια επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκήσει κυριαρχική επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού της αυτής της τελευταίας
δ) μια επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις που διατηρούν μια από τις εν λόγω σχέσεις μέσω ενός φυσικού προσώπου ή ομάδας φυσικών προσώπων και ενεργούν από κοινού θεωρούνται επίσης συνδεδεμένες επιχειρήσεις.
Οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις θεωρείται ότι ανήκουν στην ίδια επιχειρηματική μονάδα, υπό την έννοια που αναφέρεται στην ενοποιημένη Ανακοίνωση της Επιτροπής περί Δικαιοδοσίας σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 139/2004 του Συμβουλίου για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων».
2. Το άρθρο 3 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 3 Ρόλος του ΟΑΕΔ
Σύμφωνα με: α) τον Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ Α'258), μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι η ενίσχυση, διευκόλυνση της ένταξης και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας και β) το άρθρο 29 του Ν. 1262/82, για τον σκοπό της καταπολέμησης της ανεργίας με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, είναι δυνατό να επιχορηγούνται από τον ΟΑΕΔ επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που καταρτίζονται με αποφάσεις του Υπουργείου Εργασίας μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ.
Σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 3614/2007, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), στο πλαίσιο του προγράμματος, ασκεί καθήκοντα Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης (ΕΦΔ).
Με τη με αριθμό 53672/4775/17-07-2008 υπουργική απόφαση, όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθμό 9.12276/ οικ.6.1615/15-07-2009 υπουργική απόφαση και τη με αριθμό 0.6403/ σικ. 6.733/30-3-2010 υπουργική απόφαση όπως εκάστοτε ισχύει εκχωρήθηκαν αρμοδιότητες διαχείρισης για πράξεις του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» στον ΟΑΕΔ. Για την πράξη αυτή δικαιούχοι είναι οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στο ως άνω πρόγραμμα».
3. Το άρθρο 4 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 4 Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής
1. Δικαιούχοι - Επιχειρήσεις
Δικαιούχοι είναι όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και γενικά οι εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, που ασκούν οικονομική δραστηριότητα.
Για να υπαχθεί μια επιχείρηση στο πρόγραμμα, δεν θα πρέπει να έχει προβεί, κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν την αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα, σε μείωση προσωπικού.
Ως μείωση προσωπικού θεωρείται η καταγγελία της σύμβασης εργασίας, όπως επίσης και η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η επιχείρηση θα πρέπει να έχει προβεί σε αντικατάσταση του μισθωτού έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα. Ως αντικατάσταση θεωρείται και η προγενέστερη πρόσληψη ατόμου, αρκεί να έχει γίνει μέσα στον ίδιο μήνα που έχει λάβει χώρα η καταγγελία σύμβασης.
Η ανωτέρω προϋπόθεση ισχύει και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία ή δημιουργία νέας επιχείρησης από τους ιδίους εταίρους στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας.
Δεν θεωρείται μείωση η καταγγελία σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης και η καταγγελία σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο, που αφορά στον εργαζόμενο, εφόσον προσκομίζονται τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Δεν υπάγονται:
- Όλες οι επιχειρήσεις που διέπονται, όσον αφορά στην πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28/Α/03.03.1994) και του ν. 3812/2009 (ΦΕΚ 234/Α/28.12.2009).
- Τα νυχτερινά κέντρα
- Οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και φύλαξης.
- Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.
- Οι έμμεσοι εργοδότες
- Οι επιχειρήσεις για τους εργαζόμενους τους που απασχολούνται από την 22η ώρα βραδινή (έναρξη ωραρίου) έως και την 6η πρωινή (λήξη ωραρίου).
- Ατομικές επιχειρήσεις για άτομα που είναι σύζυγοι ή συνδέονται με α' βαθμού συγγένεια εξ αίματος ή εξ αγχιστείας με τον επιχειρηματία.
- Οι Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε., και Ε.Π.Ε. για τους ομόρρυθμους εταίρους στις Ο.Ε. και Ε.Ε., για τα μέλη του Δ.Σ. στις Α.Ε., για τους εταίρους στις Ε.Π.Ε.,
- Οι συνεταιρισμοί για τα μέλη τους.
- Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας (από την πρωτογενή αλιεία και την υδατοκαλλιέργεια έως την τελική διάθεση και εμπορία των προϊόντων της στην αγορά π.χ. ιχθυοπωλεία), στον τομέα του άνθρακα (π.χ. εταιρείες εξόρυξης, ορυχεία), στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων1 (φυτικών και ζωικών), οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την μεταπώληση σε μεταπράτες ή εμπόρους και η επιχορήγηση μετακυλύει στους παραγωγούς, άμεσα ή έμμεσα [οι δραστηριότητες στην γεωργική εκμετάλλευση (φυτικό και ζωικό κεφάλαιο), οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να προετοιμασθεί το προϊόν για την πρώτη πώληση (π.χ. συγκομιδή, κοπή και αλώνισμα των σιτηρών, συσκευασία των αυγών)].
- Όταν το αντικείμενο εργασιών μίας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος.
- επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων
- Οι επιχειρήσεις που χαρακτηρίζονται ως προβληματικές.
i. Μια μικρομεσαία επιχείρηση (MME)2 θεωρείται προβληματική επιχείρηση όταν πληροί τους ακόλουθους όρους:
α) αν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή
β) αν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο αυτού του κεφαλαίου έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον η σχετική επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της εγχώριας νομοθεσίας ώστε να υπαχθεί σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.
Οι MME που έχουν συσταθεί από χρόνο μικρότερο της τριετίας δεν θεωρούνται, για τους σκοπούς του παρόντος κανονισμού, ότι είναι προβληματικές αναφορικά με το εν λόγω διάστημα, εκτός εάν πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο στοιχείο (γ) της παρούσας παραγράφου.
ii. Μια μεγάλη επιχείρηση θεωρείται προβληματική στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) εάν πρόκειται για εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του εγγεγραμμένου της κεφαλαίου και άνω του ενός τετάρτου του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή.
β) εάν πρόκειται για εταιρεία στην οποία τουλάχιστον ορισμένα μέλη έχουν απεριόριστη ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας, εφόσον έχει απωλεσθεί πάνω από το μισό του κεφαλαίου της, όπως εμφανίζεται στους λογαριασμούς της εταιρείας, και πάνω από το ένα τέταρτο του κεφαλαίου αυτού έχει απωλεσθεί κατά τη διάρκεια των δώδεκα τελευταίων μηνών, ή.
γ) ανεξάρτητα από τη μορφή της εταιρείας, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει όσον αφορά την υπαγωγή της σε συλλογική πτωχευτική διαδικασία.
Ακόμα και στην περίπτωση που δεν συντρέχει καμία από τις περιστάσεις που αναφέρονται παραπάνω, μια εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να θεωρείται προβληματική, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν οι συνήθεις ενδείξεις μιας προβληματικής επιχείρησης όπως αύξηση των ζημιών, μείωση του κύκλου εργασιών, διόγκωση των αποθεμάτων, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, φθίνουσα ταμειακή ροή, αυξανόμενη δανειοληψία, αύξηση των οικονομικών επιβαρύνσεων καθώς και εξασθένιση ή εξαφάνιση της αξίας του καθαρού ενεργητικού. Στις σοβαρότερες περιπτώσεις, η επιχείρηση μπορεί να έχει ήδη κηρυχθεί σε πτώχευση ή να αποτελεί αντικείμενο συλλογικής πτωχευτικής διαδικασίας σύμφωνα με τις διατάξεις του εθνικού δικαίου που τη διέπει.
• Δεν μπορούν να επανενταχθούν επιχειρήσεις, οι οποίες δεν ολοκλήρωσαν το παρόν πρόγραμμα λόγω οικειοθελούς αποχώρησης του επιχορηγούμενου ατόμου, για ίσο αριθμό θέσεων με αυτόν που δεν ολοκλήρωσαν το πρόγραμμα. Αντιθέτως εντάσσονται όσες επιχειρήσεις κατέθεσαν εντολή κενής θέσης και η αρμόδια Υπηρεσία δεν υπέδειξε άτομο λόγω έλλειψης ειδικότητας.
2. Ωφελούμενοι - Άνεργοι
Τα ωφελούμενα άτομα που θα προσληφθούν από τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα πρέπει: - Να έχουν την ιδιότητα του ανέργου και να διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ ή βεβαίωση συμμετοχής στο πρόγραμμα (από την αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ.) που θα προκύπτει από το ειδικό μητρώο για τις ανάγκες του προγράμματος (πτυχιούχοι οι οποίοι ασφαλίζονται σε οικεία ασφαλιστικά ταμεία πλην ΙΚΑ, κάτοχοι άδειας άσκησης επαγγέλματος όπου απαιτείται,- Γιατροί, Μηχανικοί, Φαρμακοποιοί κλπ). Η διαδικασία, προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά εγγραφής στο ειδικό μητρώο θα περιγράφουν στην πρόσκληση του προγράμματος, όπως αυτή αναφέρεται στο άρθρο 15 της παρούσας.
- Να είναι Έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους μέλους της ΕΕ ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας.
- Να είναι πτυχιούχοι σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού τομέα), έως και 35 ετών (να διανύουν δηλαδή έως και το 35ο έτος της ηλικίας τους)
- Οι πτυχιούχοι σχολών της αλλοδαπής να διαθέτουν βεβαίωση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, όπου απαιτείται, από το ΔΟΑΤΑΠ.
- Οι πτυχιούχοι χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να διαθέτουν:
βεβαίωση ισοτιμίας και αντιστοιχίας, όπου απαιτείται, από το ΔΟΑΤΑΠ στην περίπτωση που δεν υπάρχει άδεια άσκησης επαγγέλματος από τη χώρα προέλευσης του πτυχίου, βεβαίωση αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων στην περίπτωση που υπάρχει άδεια άσκησης επαγγέλματος από τη χώρα προέλευσης του πτυχίου, σύμφωνα με το Π.Δ. 38 (ΦΕΚ 78/Α'/25-5-2010) και γενικότερα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή:
- Για τα άτομα που κατά το τελευταίο 12μηνο, πριν από την ημερομηνία υπαγωγής τους στο πρόγραμμα, είχαν απασχοληθεί καθ' οιονδήποτε τρόπο στην ίδια επιχείρηση ή σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις ή σε επιχειρήσεις που μεταβιβάστηκαν ή αλλάζουν νομική μορφή ή διαλύονται και επαναλειτουργούν στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας.
Για τα άτομα που απασχολούνταν στον ίδιο χώρο σε άλλο εργοδότη με όμοια δραστηριότητα.
- Για άτομα που τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις του Ν. 2643/1998.
- Για άτομα που θα προσληφθούν για την κάλυψη συμβατικών υποχρεώσεων της επιχείρησης όπως της δημιουργίας θέσεων εργασίας από επενδυτικά σχέδια που εντάσσονται σε άλλο καθεστώς ενίσχυσης, που αφορά σε μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των προσληφθέντων.
- Για άτομα που θα απασχοληθούν με μίσθωση - σύμβαση έργου ή έμμισθη εντολή».
1 Όπως ορίζεται στο άρθρο 2 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1857/2006.
2 Ο ορισμός της MME αναφέρεται στο παράρτημα Ι του Καν.800/2008 της ΕΕ (ΕΕ L214 της 9.8.2008, σελ.3).
4. Το άρθρο 6 αυτής αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 6
Ποσό και συνολική διάρκεια επιχορήγησης
1. Ποσό επιχορήγησης.
Κάθε άτομο που υπάγεται στο πρόγραμμα επιχορηγείται από την ημερομηνία πρόσληψής του.
α) Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους ωφελούμενους ανέργους (μισθωτοί και ημερομίσθιοι) ηλικίας έως 24 ετών (να διανύουν δηλαδή κατά την ημερομηνία πρόσληψής τους το 24ο έτος της ηλικίας τους) που θα προσληφθούν στο πλαίσιο του προγράμματος ανέρχεται στο ποσό των 20 € την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα (ημέρες ασφάλισης).
β) Η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης για τους ωφελούμενους ανέργους ηλικίας (μισθωτοί και ημερομίσθιοι) άνω των 24 ετών (να έχουν συμπληρώσει δηλαδή κατά την ημερομηνία πρόσληψής τους το 24ο έτος της ηλικίας τους) που θα προσληφθούν στο πλαίσιο του προγράμματος ανέρχεται στο ποσό των 25 € την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών το μήνα (ημέρες ασφάλισης).
Το ποσό ορίζεται σύμφωνα με την ηλικία του ωφελούμενου ανέργου και δεν τροποποιείται καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Το ποσό επιχορήγησης καλύπτει μέρος του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους.
2. Διάρκεια επιχορήγησης.
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους είκοσι επτά (27) μήνες, εκ των οποίων οι είκοσι τέσσερις (24) μήνες αφορούν σε επιχορήγηση και τρεις (3) μήνες σε δέσμευση του εργοδότη».
5. Το άρθρο 7 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 7
Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης και διενέργεια ελέγχων
1. Διαδικασία επιχορήγησης
Υποβολή αίτησης
Αξιώσεις των επιχειρήσεων για είσπραξη της επιχορήγησης για άτομα που θα υπαχθούν στο πρόγραμμα ασκούνται εντός δύο (2) μηνών από τη λήξη κάθε τριμήνου απασχόλησης. Ειδικά για την πρώτη επιχορήγηση ως μήνας απασχόλησης θα υπολογίζεται ο μήνας πρόσληψης ανεξάρτητα από τον αριθμό ημερομισθίων που πραγματοποιήθηκαν.
Για τη λήψη της επιχορήγησης η επιχείρηση οφείλει να υποβάλλει αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά όπως αυτά προσδιορίζονται στη συνέχεια.
Δικαιολογητικά
α) Έντυπη Κατάσταση που θα περιλαμβάνει:
• το ονοματεπώνυμο των προσληφθέντων, βάσει του προγράμματος,
• τον Α.Μ.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
• την ειδικότητα,
• τη χρονολογία πρόσληψης,
• την ημερομηνία γέννησης,
• τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,
• το ποσό της ημερησίας επιχορήγησης,
• το ποσό με το οποίο βαρύνεται ο ΟΑΕΔ σύμφωνα με το πρόγραμμα,
• το συνολικό ακαθάριστο ποσό που δικαιούται ο εργαζόμενος το οποίο δεν θα είναι κατώτερο του προβλεπόμενου από τις εκάστοτε ισχύουσες νόμιμες διατάξεις,
• στη στήλη της υπεύθυνης δήλωσης, τις υπογραφές των προσληφθέντων μισθωτών ότι απασχολήθηκαν και πληρώθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν οι υπογραφές των εργαζομένων στο υπόδειγμα Β είναι δυνατή η καταβολή της επιχορήγησης αρκεί να συνυποβληθούν παραστατικά πληρωμής των εργαζομένων (υπογεγραμμένες μισθοδοτικές καταστάσεις, αντίγραφα λογαριασμών μισθοδοσίας κ.λπ.)
β) Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (Α.Π.Δ.) οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, συνοδευόμενες με υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή (για τους ασφαλισμένους στο ΙΚΑ).
Η επιχείρηση όσον αφορά στην κατηγορία των πτυχιούχων οι οποίοι δεν υπάγονται στην κύρια ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ θα προσκομίζει αντίγραφα γραμματίων είσπραξης από τον οικείο ασφαλιστικό φορέα σύμφωνα με την κείμενη ασφαλιστική νομοθεσία.
γ) Γραμμάτια είσπραξης ή βεβαίωση απόδοσης ασφαλιστικών εισφορών
- Αντίγραφα των γραμματίων κατάθεσης (αν η καταβολή έγινε σε Τράπεζα) ή των προσωρινών γραμματίων είσπραξης (αν η καταβολή έγινε σε Υποκ/μα του ΙΚΑ- ΕΤΑΜ), που αντιστοιχούν στις μηνιαίες εισφορές, τις οποίες είναι υποχρεωμένος ο εργοδότης να καταβάλει για τους μήνες που αναφέρονται στην τρέχουσα τριμηνιαία χρονική περίοδο.)
- Σε περίπτωση που επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τους εναλλακτικούς τρόπους συναλλαγής για την απόδοση των ασφαλιστικών τους εισφορών (π.χ. Internet Banking, Phone Banking) τότε θα πρέπει να προσκομίσουν αντίγραφο συναλλαγής πληρωμής όπου αναγράφεται η ένδειξη «ΑΜΕΣΗ ΠΛΗΡΩΜΗ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ», «ΕΚΤΕΛΕΣΜΕΝΗ», «ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΗΚΕ» και Υπεύθυνη δήλωση ότι τα αναγραφόμενα είναι ακριβή και αληθή.
Εάν η Υπηρεσία κρίνει ότι τα παραπάνω στοιχεία χρήζουν περαιτέρω έρευνας, ενδείκνυται να τα διασταυρώσει και με την αρμόδια Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
δ) Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας ή βεβαίωση οφειλής όπου απαιτείται. Σύμφωνα με τις με αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/10067/2007 και ΔΙΑΔΠ/ Φ.Α.1.1/2407/26/01/2009 ΚΥΑ τα παραπάνω δικαιολογητικά αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία.
ε) Ακριβές αντίγραφο κατάστασης του προσωπικού και ωρών εργασίας που έχει κατατεθεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε.
ζ) Τιμολόγιο με το ποσό που αντιστοιχεί στο ποσό της επιχορήγησης, που εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ.3 του Π.Δ. 189/1992 ΚΒΣ.
2. Όροι
Κάθε άτομο που υπάγεται στο πρόγραμμα επιχορηγείται από την ημερομηνία πρόσληψής του.
Η επιχορήγηση θα υπολογίζεται για κάθε μήνα πλήρους απασχόλησης για τους μισθωτούς και για τους ημερομισθίους, εφόσον υπάρχουν είκοσι πέντε (25) τουλάχιστον ημέρες ασφάλισης.
Κατά τη διάρκεια της επιχορήγησης είναι δυνατόν μισθωτός, επιχορηγούμενος ή μη, να πραγματοποιήσει κάτω των είκοσι πέντε (25) ημερών ασφάλισης, μόνο για έξι (6) μήνες. Κατά τη διάρκεια της δέσμευσης είναι δυνατόν μισθωτός, επιχορηγούμενος ή μη, να πραγματοποιήσει κάτω των είκοσι πέντε (25) ημερών ασφάλισης, μόνο για ένα (1) μήνα. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος είναι δυνατόν όσοι από το προϋπάρχον (μη επιχορηγούμενο) προσωπικό της επιχείρησης, απασχολούνταν με άλλες μορφές απασχόλησης όπως μερική απασχόληση, εκ περιτροπής απασχόληση κλπ, να πραγματοποιήσουν κατά τη διάρκεια της επιχορήγησης για έξι (6) μήνες και για τη διάρκεια της δέσμευσης για ένα (1) μήνα, κάτω από τον μέσο όρο των ημερών ασφάλισης που είχαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν την αίτηση υπαγωγής της επιχείρησης στο πρόγραμμα.
3. Διενέργεια ελέγχων/Υποχρεώσεις τήρησης αρχείων
Ύστερα από την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης, πραγματοποιείται επιτόπιος έλεγχος, μετά την απόφαση ανάθεσης από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού, σε ελεγκτές προκειμένου να ελεγχθεί αν η επιχείρηση τηρεί τους όρους του προγράμματος (λειτουργία της επιχείρησης, απασχόληση του επιχορηγούμενου προσωπικού, κατάσταση μισθοδοσίας του προσωπικού κ.λπ.).
Ειδικότερα στον πρώτο επιτόπιο έλεγχο για την καταβολή της επιχορήγησης, θα ελέγχονται και τα αναφερόμενα τόσο στην ηλεκτρονική αίτηση όσο και στην Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 5. Τα δελτία ανεργίας, οι βεβαιώσεις συμμετοχής, καθώς και οι αναγγελίες πρόσληψης των εργαζομένων θα αναζητούνται από τα αρχεία της οικείας Υπηρεσίας.
Επίσης θα αναζητείται και η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος των πτυχιούχων (όπου απαιτείται).
Σε περίπτωση που δεν τηρούνται οι όροι του προγράμματος η Υπηρεσία (ΚΠΑ 2) θα προβαίνει σε ανάκληση της εγκριτικής απόφασης. Εάν από τον έλεγχο προκύψει ότι η επιχείρηση δικαιούται ενίσχυση για λιγότερες θέσεις από αυτές που έχει υπαχθεί, η Υπηρεσία θα προβεί σε μερική ανάκληση της εγκριτικής απόφασης.
Τα παραστατικά υπαγωγής ελέγχονται στην επιχείρηση.
Οι ελεγκτές κατά τη διενέργεια των επιτόπιων ελέγχων των ενταγμένων επιχειρήσεων στο πρόγραμμα θα ελέγχουν εάν έχουν καταβληθεί οι απαιτητές ασφαλιστικές εισφορές ή έχουν ρυθμιστεί και θα διατυπώνεται στην έκθεση ελέγχου στο πεδίο «παρατηρήσεις».
Ο ΟΑΕΔ ασκεί τους προβλεπόμενους από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των ΕΠ του ΕΣΠΑ, ελέγχους στους δικαιούχους της πράξης του συνολικού προγράμματος οποιαδήποτε χρονική στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του συνολικού προγράμματος, εφαρμόζοντας τις διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ με αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749/27-3-2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά.
Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. συντάσσει σχετικές εκθέσεις στις οποίες καταγράφονται με λεπτομέρεια αν τηρούνται οι όροι της ένταξης, τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης ο οποίος βρίσκεται στις Υπηρεσίες Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν στη σχέση της επιχείρησης με το συνολικό πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση και μέχρι τη λήξη του χρόνου διατήρησης του προσωπικού, όπως παραστατικά δαπανών τόσο της δικαιούχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας που καταβάλλει την επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας, όπως εγκριτικές αποφάσεις, αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κ.λπ. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στην επιχείρηση.
Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:
• Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ.
• Να αποδέχονται όλους τους προβλεπόμενους από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου επιτόπιους ελέγχους και επιθεωρήσεις από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την παροχή σε αυτά όλων των δικαιολογητικών στοιχείων που ζητούνται.
• Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση για τουλάχιστον 3 χρόνια από το κλείσιμο ή μερικό κλείσιμο του Επιχειρησιακού προγράμματος, όπως αυτό προβλέπεται στο άρθρο 90 παρ. 1 του Κανομισμού (ΕΚ) 1083/2006 και στο άρθρο 21 παρ. 10 του ν. 3614/2007 τουλάχιστον μέχρι 31-12-2020.
Προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των ενεργειών, λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για:
- την πιστή τήρηση των Εθνικών και Κοινοτικών Κανόνων στα πλαίσια των οποίων λειτουργεί το πρόγραμμα.
- Την πρόληψη ή την εξακρίβωση τυχόν παραβάσεων καθώς και την επιβολή κυρώσεων.
Για την ομαλή πορεία των προγραμμάτων την επίτευξη των στόχων τους, θα παρακολουθούνται:
- οι δεσμευθείσες θέσεις
- οι καλυφθείσες θέσεις, οι οποίες προκύπτουν μετά την έκδοση των εγκριτικών αποφάσεων
- η καταβολή των επιχορηγήσεων κ.λπ.
Η οικονομική διαχείριση του προγράμματος διενεργείται, στην Υπηρεσία υλοποίησης του προγράμματος, μέσω ξεχωριστής λογιστικής μερίδας στην οποία καταχωρούνται, διακριτά για κάθε επιχορηγούμενη επιχείρηση, όλες οι πληρωμές που πραγματοποιούνται με τα διακριτικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων παραστατικών τους (ημερομηνία, είδος και αριθμός παραστατικού, κατηγορία, ποσό και αιτιολογία δαπάνης).
Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» διατηρεί το δικαίωμα να πραγματοποιεί επαληθεύσεις στον ΟΑΕΔ, ως προς την τήρηση των καθηκόντων του, ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης.
Έλεγχοι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους σχετικούς κανονισμούς και το Ν. 3614/2007 διενεργούνται από την Αρχή Πιστοποίησης, την Αρχή Ελέγχου (ΕΔΕΛ), καθώς και τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε.
Οι επαληθεύσεις του προγράμματος θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα α) στην κοινή υπουργική απόφαση υπ' αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, β) της με αριθμ. 2854/1-7-2008 απόφασης του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ και γ) τις διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ με αριθμ. 14053/ ΕΥΣ 1749/27-3-2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά.
Οι επιτόπιες επαληθεύσεις, καθώς και οι έλεγχοι, συνίστανται στην επαλήθευση της παράδοσης των συγχρηματοδοτούμενων υπηρεσιών και της πραγματοποίησης των δαπανών, που δηλώνουν οι δικαιούχοι, σύμφωνα με τους όρους της απόφασης ένταξης των πράξεων, καθώς και τη συμμόρφωση των εμπλεκόμενων φορέων με τους κοινοτικούς κανόνες καθ' όλη την περίοδο υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, οι οποίοι βασίζονται στο εγκεκριμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ καθώς και την υπουργική απόφαση του Συστήματος με αρ. πρωτ. 14053/ΕΥΣ 1749/27.03.08 (ΦΕΚ540/Β), όπως ισχύει.
4. Καταβολή της επιχορήγησης
Η αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2), ύστερα από το σχετικό έλεγχο των δικαιολογητικών και αφού διαπιστώσει ότι πληρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του προγράμματος, προβαίνει στην έκδοση σχετικής εγκριτικής απόφασης για την καταβολή της ενίσχυσης».
6. - Το άρθρο 8 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 8
Χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης - Όροι και Δεσμεύσεις
1. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας (συνολικός αριθμός επιχορηγούμενου και δεσμευόμενου προσωπικού) καθ' όλη τη διάρκεια του προγράμματος (27 μήνες).
Σε περίπτωση που η επιχείρηση μειώσει το προσωπικό της (επιχορηγούμενο και δεσμευόμενο) και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, το πρόγραμμα θα διακόπτεται κατά τόσες θέσεις εργασίας όσες μειώθηκε το προσωπικό.
Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας, κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας (ΚΠΑ2).
Σε περίπτωση μη αντικατάστασης λόγω έλλειψης ειδικότητας (που θα διαπιστώνεται από την Υπηρεσία) σε επιχορηγούμενη θέση θα διακόπτεται η επιχορήγηση μόνο για τη θέση αυτή, καταβάλλοντας το ποσό επιχορήγησης που αντιστοιχεί έως την τελευταία ημέρα απασχόλησης του επιχορηγούμενου, χωρίς άλλες επιπτώσεις για τον εργοδότη.
Ως μείωση προσωπικού θεωρείται η καταγγελία σύμβασης εργασίας, όπως επίσης και η εθελουσία έξοδος που γίνεται με πρωτοβουλία του εργοδότη, μέσω προγραμμάτων παροχής οικονομικών κυρίως κινήτρων εθελούσιας εξόδου.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όσον αφορά στο δεσμευόμενο (επιχορηγούμενο και μη) προσωπικό, δεν είναι δυνατή η μετατροπή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική η σε εκ περιτροπής απασχόληση κ.λπ. Η επιχείρηση μπορεί να προβεί σε αντικατάσταση του δεσμευόμενου μη επιχορηγούμενου προσωπικού που μείωσε και με άλλο εργαζόμενο που προσέλαβε η επιχείρηση μετά την αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα (και ανήκει στο μη δεσμευόμενο προσωπικό της), έχοντας σε κάθε περίπτωση το ίδιο καθεστώς απασχόλησης.
Οι ανωτέρω δεσμεύσεις ισχύουν και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μέχρι και την έκδοση της εγκριτικής απόφασης».
7. Το άρθρο 9 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 9 Επιμήκυνση Προγράμματος
Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης κατά τριάντα (30) το πολύ ημέρες με ισόχρονη δέσμευση της επιχείρησης, για μη απόλυση προσωπικού, σε περίπτωση: α) δικαιολογημένης ασθένειας εργαζομένου, β) κανονικής άδειας του εργαζομένου γ) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται μετά από αίτηση του εργαζομένου και δ) μη λειτουργίας της επιχείρησης λόγω θερινών διακοπών. Η επιμήκυνση γίνεται μετά από αίτηση της επιχείρησης και απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Υπηρεσίας του ΟΑΕΔ.
Επίσης σε περίπτωση αντικατάστασης επιχορηγούμενου μισθωτού μέσα στην προθεσμία των τριάντα (30) ημερών είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης του εργοδότη κατά τριάντα (30) ημέρες για κάθε άτομο που αντικαταστάθηκε, μετά από αίτηση του εργοδότη και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Απασχόλησης».
8. Το άρθρο 10 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 10
Διακοπή επιχορήγησης - Δημοσιονομική διόρθωση
Στην περίπτωση που το ποσό της δαπάνης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στην επιχείρηση και διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων του προγράμματος, θα εφαρμόζονται α) οι διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ με αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749/ 27-3-2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά και β) οι διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α'/16.6.1982), όπως ισχύει για την απόδοση στον ΟΑΕΔ, καθώς και οι διατάξεις της με αριθμό 1016784/1299-25/0016/26-02-1997 (ΦΕΚ Β' 120) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου 106 του Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού (Ν. 2362 /1995) και δυνάμει της οποίας η είσπραξη των εσόδων του Ο.Α.ΕΔ. ανατέθηκε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.
Συγκεκριμένα στην περίπτωση που κατά τη διενέργεια της επιτόπιας / διοικητικής επαλήθευσης διαπιστωθεί παρατυπία ή παράβαση των όρων και προϋποθέσεων του προγράμματος από τον δικαιούχο, μετά την καταβολή οποιουδήποτε ποσού επιχορήγησης, θα αναφέρονται με κατάλληλη τεκμηρίωση και αναφορά οι διατάξεις που έχουν παραβιαστεί και θα προτείνεται από τους αρμόδιους ελεγκτές του Οργανισμού δημοσιονομική διόρθωση, από την ημερομηνία που έχει λάβει χώρα η παρατυπία, όσον αφορά στα ποσά που έχουν καταβληθεί αχρεωστήτως ή παρανόμως σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, δηλαδή η διακοπή της επιχορήγησης με αναζήτηση του αναλογούντος ποσού, σύμφωνα με την παρ.7 του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α'/16.6.1982), όπως ισχύει για την απόδοση στον ΟΑΕΔ.
Η έκθεση διοικητικής / επιτόπιας επαλήθευσης θα εγκρίνεται από το αρμόδιο όργανο, δηλαδή τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας (ΚΠΑ2), και κατόπιν θα κοινοποιείται εγγράφως εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την σύνταξη της στον δικαιούχο προκειμένου να ενημερωθεί, για την -προτεινόμενη- δημοσιονομική διόρθωση και την ανάκτηση του ποσού.
Ο δικαιούχος θα καλείται εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της ανωτέρω έκθεσης να υποβάλλει στην αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) εγγράφως τις αντιρρήσεις του (υποβολή ένστασης).
Οι αντιρρήσεις (ένσταση) του δικαιούχου εξετάζονται από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2), εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών από την υποβολή της, ο οποίος και εκδίδει σχετική απόφαση επί των αντιρρήσεων (ένστασης).
Στην περίπτωση που μετά την εξέταση των αντιρρήσεων (ένσταση) από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) και την απόρριψη αυτών ή την παρέλευση άπρακτης της προθεσμίας υποβολής της, τότε το πόρισμα της έκθεσης επιτόπιας / διοικητικής επαλήθευσης οριστικοποιείται με την έκδοση «Απόφασης Δημοσιονομικής Διόρθωσης» από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2) με την οποία οριστικοποιείται η δημοσιονομική διόρθωση με ανάκτηση ποσού εντόκως, κατά το μέρος που κριθούν αβάσιμες οι αντιρρήσεις, το οποίο πρέπει να επιστραφεί στον Οργανισμό εντός δέκα (10) ημερών.
Η απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης με την ανάκτηση εφάπαξ του ποσού εντόκως από την ημερομηνία λήψης της κάθε ενίσχυσης ξεχωριστά έως την καταληκτική ημερομηνία επιστροφής που αναφέρεται στην εν λόγω απόφαση, η οποία οριστικοποιεί το πόρισμα της έκθεσης επαλήθευσης κοινοποιείται στον δικαιούχο.
Η απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης μαζί με την έκθεση επιτόπιας / διοικητικής επαλήθευσης θα κοινοποιείται επίσης και στην Υπηρεσία Διεθνών Σχέσεων του Οργανισμού.
Το επιτόκιο που εφαρμόζεται είναι το επιτόκιο αναφοράς που ορίζεται, για κάθε ημερολογιακό έτος, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την Ελλάδα και δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής'Ενωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9 του κεφαλαίου V του Κανονισμού (ΕΚ) 794/2004 της Επιτροπής. Δηλαδή υπολογίζεται το επιτόκιο της χρονικής στιγμής που καταβλήθηκε η ενίσχυση. Τα επιτόκια για κάθε χρονική περίοδο μπορούν να αναζητηθούν στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης: http://ec.europa.eu/competition/state aid /legislation/ reference rates.html».
9. Το άρθρο 11 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 11 Παραγραφή αξίωσης
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής των δικαιολογητικών για καταβολή της επιχορήγησης πέραν της προθεσμίας των δύο μηνών από τη λήξη κάθε τριμήνου, τότε η αξίωση του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος.
Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά εξήντα (60) ημέρες, ύστερα από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας».
10. Το άρθρο 13 αυτής αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 13 Επίλυση διαφορών
Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των δικαιούχων και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, για τις περιπτώσεις που αφορούν στην απόρριψη της αίτησης της επιχείρησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα, την ανάκληση (μερική ή ολική) της εγκριτικής απόφασης και την παραγραφή της αξίωσης για καταβολή της επιχορήγησης από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του ΟΑΕΔ θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων ή του αρμόδιου κάθε φορά οργάνου.
Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στην αρμόδια Υπηρεσία εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της απορριπτικής απόφασης».
Κατά τα λοιπά, οι διατάξεις της με αριθμ. 9892/364/2.11.2011 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 2462/Β/3- 11-2011) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την πρόσληψη ανέργων πτυχιούχων ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, έως 35 ετών» ισχύουν ως έχουν.
tnsite
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου