Ας δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να εξοικονομούμε κάποια ποσότητα καυσίμου,αλλά και να ρυπαίνουμε λιγότερο το περιβάλλον με το αυτοκίνητό μας. Εν κινήσει ο οδηγός θα πρέπει να διατηρεί σταθερές ταχύτητες και να αποφεύγει τις...
απότομες βυθίσεις του πεντάλ του γκαζιού. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζει σε ποιους ρυθμούς περιστροφής η ροπή του κινητήρα φτάνει στη μέγιστη τιμή της, ώστε να φροντίζει να μην ξεφεύγει από το φάσμα αυτό. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι να επιλέγονται συχνότερα οι μεγάλες σχέσεις του κιβωτίου και όχι αποκλειστικά 1η και 2η ταχύτητα.
- Πίεση ελαστικών
Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών του αυτοκινήτου μας παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας, αλλά και στην κατανάλωση καυσίμου. Όταν ένα ελαστικό έχει χαμηλότερη πίεση από αυτή που ανακοινώνει ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου, τότε οι τριβές του πέλματος με το δρόμο είναι μεγαλύτερες, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι πρέπει να ανεβάσουμε την πίεση του αέρα των ελαστικών παραπάνω από ό,τι ανακοινώνει ο κατασκευαστής, για να μειώσουμε κι άλλο την κατανάλωση, διότι επηρεάζουμε αρνητικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας.
- Επιπλέον βάρος
Σε περίπτωση που μεταφέρουμε βαριά αντικείμενα (εργαλεία) στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου μας, τα οποία δε χρειαζόμαστε άμεσα, καλό θα είναι να τα ξεφορτώσουμε. Το επιπλέον αυτό βάρος επιβαρύνει κατά έναν τρόπο τη λειτουργία του κινητήρα, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί περισσότερο καύσιμο κατά τις μετακινήσεις μας.
- Σχάρα οροφής
Η σχάρα οροφής, σε περίπτωση που δε χρησιμοποιείται, καλό θα είναι να αφαιρείται. Η αντίσταση που παρουσιάζει επιβαρύνει τον αεροδυναμικό συντελεστή του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να «κουράζει» τον κινητήρα, αυξάνοντας κατά ένα ποσοστό την κατανάλωση καυσίμου. Σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιάζει ενοχλητικό θόρυβο,ιδιαίτερα όταν το αυτοκίνητο κινείται με υψηλές ταχύτητες.
frappedoupoli
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου