Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

ΜΕΙΩΣΗ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ!

Σε μείωση αντιδημάρχων θα προχωρήσουν τις επόμενες εβδομάδες όλοι οι Καλλικρατικοί δήμοι και εννοείται πως το ίδιο θα ισχύσει και για τον δήμο της Αλεξάνδρειας. Οι αρμοδιότητες θα επιβαρύνουν τους αντιδημάρχους που θα παραμείνουν εν ενεργεία αφού μόνο ο αριθμός των αντιδημάρχων θα μειωθεί και όχι οι αρμοδιότητές τους. Με ενδιαφέρον αναμένεται η απόφαση του δημάρχου Αλεξάνδρειας...

Φώτη Δημητριάδη (φώτο) σχετικά με το ποιους θα αφήσει στις θέσεις τους και ποιον θα απαλλάξει αφού θα έχουμε έναν αντιδήμαρχο λιγότερο στον δικό μας δήμο. Ήδη σε ορισμένους Δήμους έχει φτάσει η σχετική εγκύκλιος με την οποία θα κληθούν να εφαρμόσουν οι Δήμαρχοι εφόσον ψηφιστεί και γίνει νόμος του κράτους το περιβόητο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών. Διαβάστε την πολύ κατατοπιστική ανάλυση του amfissapress.gr:
Παρότι οι αρμοδιότητες των αντιδημάρχων παραμένουν οι ίδιες, μειώνεται ο αριθμός τους (βλ. σχετικό πίνακα στο τέλος του κειμένου), με αποτέλεσμα εκ των πραγμάτων ο ρόλος τους να γίνεται πιο σημαντικός (άρθρο 1). Μ' αυτόν τον τρόπο, ο νομοθέτης επιχειρεί να μειώσει πολλές από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που είχε θεσμοθετήσει ο «Καλλικράτης» μέσω ενός συγκεντρωτικού συστήματος.
Επίσης, με το πολυνομοσχέδιο-σκούπα του υπουργείου Εσωτερικών, θεσμοθετούνται το πρόγραμμα ΑΚΣΙΑ (άρθρο 14), τα κοινωνικά παντοπωλεία (άρθρο 15), ενώ στο Τρίτο Κεφάλαιο (άρθρα 16-21) γίνεται προσπάθεια επιτάχυνσης της δημιουργίας των ΦΟΔΣΑ.
Επιπλέον, καθιερώνεται το κοινωνικό τιμολόγιο των ΔΕΥΑ (άρθρο 11), ενώ επιλύονται εργασιακά θέματα για εργαζόμενους στους δήμους (άρθρο 13) αλλά και τα δημοτικά ραδιόφωνα και τηλεοράσεις που κλείνουν (άρθρο 12).
Τέλος, στο νομοσχέδιο υπάρχουν ρυθμίσεις για την αποκεντρωμένη διοίκηση και την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο ευρωπαϊκής Οδηγίας για ζητήματα μεταναστών υψηλής ειδίκευσης.

ΟΙ 19 ΒΑΣΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Αναλυτικά, μεταξύ άλλων:

Μειώνεται ο αριθμός των αντιδημάρχων στους δήμους στους οποίους συνενώθηκαν με τον «Καλλικράτη» και ως εκ τούτου γίνεται πιο σημαντικός ο ρόλος τους, ενώ η θητεία τους δεν μπορεί και πάλι να είναι μικρότερη των δυόμισι ετών (άρθρο 1).
Ενισχύεται ο πρόεδρος νησιωτικής δημοτικής κοινότητας (άρθρο 2).

«Σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του Δημάρχου στην Εκτελεστική Επιτροπή προεδρεύει ο Αντιδήμαρχος που έχει οριστεί αναπληρωτής του και σε περίπτωση μη ορισμού ο αντιδήμαρχος που εγγράφεται πρώτος στην απόφαση διορισμού των αντιδημάρχων» (άρθρο 5 παρ. 1).
Εξυγίανση των ΟΤΑ, μέσω χρηματοδότησης (α) δανείων για την ισοσκέλιση των προϋπολογισμών τους (β) παρεπόμενων συμφωνιών δανειακών συμβάσεών τους για την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων τους (γ) χρηματοοικονομικών διευκολύνσεων προς δήμους, οι οποίοι θα ενταχθούν στο Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης των ΟΤΑ.

Οι περιφερειάρχες, δήμαρχοι, αντιπεριφερειάρχες, αντιδήμαρχοι και πρόεδροι περιφερειακών και δημοτικών συμβουλίων, οι οποίοι λαμβάνουν αντιμισθία, δεν λαμβάνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των περιφερειακών ή δημοτικών συμβουλίων κα των οικονομικών επιτροπών, καθώς και της επιτροπής ποιότητας ζωής των δήμων ή των διοικητικών επιτροπών του άρθρου 164 του ν. 3852/2010 των Περιφερειών (άρθρο 6 παρα. 1).

Δημιουργείται Περιφερειακή Επιτροπή σε κάθε αντιπεριφέρεια με επικεφαλής τον αντιπεριφερειάρχη (άρθρο 3), ενώ ενισχύεται η Οικονομική Επιτροπή των Περιφερειών (άρθρο 4).

Οι αντιπεριφερειάρχες μπορούν για την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους οι οποίες μεταβιβάζονται σε αυτούς από τον περιφερειάρχη να παρέχουν εξουσιοδότηση υπογραφής με εντολή τους σε προϊσταμένους υπηρεσιών της περιφέρειας με εξαίρεση χρηματικά εντάλματα πληρωμών (άρθρο 5 παρ. 9).

Στον αντιπεριφερειάρχη καταβάλλεται αντιμισθία ίση με το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της αντιμισθίας του περιφερειάρχη. Στον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου καταβάλλεται αντιμισθία ίση με το πενήντα τοις εκατό (50%) της αντιμισθίας του περιφερειάρχη (άρθρο 6 παρ. 9).

Στις νησιωτικές περιφέρειες το συμβούλιο μπορεί να συνεδριάζει και μέσω τηλεδιάσκεψης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Το ίδιο ισχύει και για τις λοιπές περιφέρειες σε κατεπείγουσες μόνο περιπτώσεις (άρθρο 5).

Ενισχύονται οι αρμοδιότητες των μικρών ορεινών δήμων (άρθρο 8).

Παρέχονται άδειες και διευκολύνσεις για τις μετακινήσεις των αιρετών ώστε να λάβουν μέρος στις συνεδριάσεις των οργάνων (άρθρο 6).

Επιχειρείται να λυθεί και με το πολυνομοσχέδιο το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, καθιστώντας -μετά και τη σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου- τις περιφέρειες αρμόδιες για τη σύναψη νέων συμβάσεων μεταφοράς μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το χρονικό διάστημα από 1.1.2012 μέχρι 28.2.2012, και επιπλέον, στις περιπτώσεις που προέκυψαν κενά δρομολόγια λόγω αδυναμίας των μεταφορέων που είχαν συμβληθεί με αυτές ως προς την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς (άρθρο 7 παρ. 9).

Δίνεται δυνατότητα στις περιφέρειες να ιδρύουν Αναπτυξιακή Α.Ε. (άρθρο 10 παρ. 1).

Καθιερώνεται «Κοινωνικό Τιμολόγιο» στις ΔΕΥΑ (μείωση έως και 50%) για πολίτες που έχουν κάτω από 6.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα (άρθρο 10 παρ. 9), ενώ σε περίπτωση μηδενικής κατανάλωσης ύδατος μπορεί να χρεώνεται μηνιαίο πάγιο τέλος, το ύψος του οποίου δεν μπορεί να υπερβαίνει την αξία 2 κ.μ. καταναλισκόμενου ύδατος για οικιακή χρήση και 50 κ.μ. για τις λοιπές χρήσεις (άρθρο 10 παρ. 13).

Για τα δημοτικά ραδιόφωνα και τηλεοράσεις που κλείνουν δίνεται η δυνατότητα να μεταφερθεί προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε υπηρεσίες του οικείου δήμου ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτού, ανάλογα με τις ανάγκες τους (άρθρο 12 παρ. 2). (Κάτι τέτοιο είχε προτείνει και ο δήμαρχος ΦυλήςΔημήτρης Μπουραΐμης στο δημοτικό συμβούλιο, πριν από τη δημοσιοποίηση του πολυνομοσχεδίου από το υπουργείο Εσωτερικών).

Το πλεονάζον προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων μεταφέρεται, με την ίδια σχέση εργασίας, σε δήμους-μέλη της Ένωσης, κατόπιν αιτήσεώς του, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου της επιλογής του (άρθρο 13 παρ. 1). Ανάλογα, προς τους δήμους μπορεί να κατευθύνεται και το πλεονάζον προσωπικό των περιφερειών που απασχολείται κυρίως σε τεχνικές υπηρεσίες .

Η πρόσληψη προσωπικού που καλύπτει υπηρεσίες ανταποδοτικού χαρακτήρα δεν υπόκειται στον περιορισμό που ισχύει στο Δημόσιο. Στην περίπτωση αυτή, εκδίδεται Κοινή Απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, με την οποία κατανέμονται οι εγκρινόμενες θέσεις ανά φορέα (άρθρο 13)

Θεσμοθετείται το Πρόγραμμα ΑΚΣΙΑ (άρθρο 14).

Θεσμοθετούνται τα Δημοτικά Κοινωνικά Παντοπωλεία (άρθρο 15).

Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την ίδρυση των ΦΟΔΣΑ, καθώς περιγράφεται αναλυτικά ο τρόπος ίδρυσης των περιφερειακών ΦΟΔΣΑ, που ο «Καλλικράτης» παρέπεμπε σε Προεδρικό Διάταγμα (άρθρα 16-21).

Ρυθμίζονται θέματα αποκεντρωμένων διοικήσεων και εσωτερικής λειτουργίας του υπουργείου Εσωτερικών (άρθρα 22-25).

Ενσωματώνεται η Οδηγία 2009/50 σχετικά με τις προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής πολιτών τρίτων χωρών με σκοπό την απασχόληση υψηλής εξειδίκευσης (άρθρα 26-59).

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΤΕ ΝΙΚΟ ΜΟΥ , ΚΑΝΕ ΠΕΤΡΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ….
(ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΚΕΠΤΙΚΟΥ: ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ? Χλωμό! ΝΑ ΦΥΓΕΙ Ο ΚΟΥΓΚΑΣ? Χλωμότατο !!! ΟΠΟΤΕ ΠΟΙΟΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ???