To Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σε θέματα πρόληψης και προαγωγής της υγείας των μαθητών/τριών, έχει δημιουργήσει στο πλαίσιο της Διεύθυνσης Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) το τμήμα Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Αγωγής. Επιπλέον, έχει δημιουργήσει....
δίκτυο Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων σε όλες τις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
Έργο των παραπάνω είναι η εφαρμογή, η παρακολούθηση και η εξάπλωση των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας. Ένα από τα θέματα της Αγωγής Υγείας είναι ο εκφοβισμός και η ενδοσχολική βία.
Το Υπουργείο Παιδείας, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο σε θέματα ενδοσχολικής βίας, ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην σύνταξη συμφώνου συνεργασίας «για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δράσεων με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών στο σχολείο» με το Επιστημονικό Σωματείο υπό την επωνυμία «Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου» (Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.), Επιστημονικός Υπεύθυνος της οποίας είναι ο Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Ιωάννης Τσιάντης.
Επιπροσθέτως τοΥπουργείο Παιδείας συμμετέχει στο Δίκτυο κατά της βίας στο Σχολείο στο οποίο είναι μέλη οι Κυβερνητικοί και μη φορείς: η Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου, το, η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, ο Συνήγορος του Πολίτη με την ιδιότητά του ως Συνήγορος του Παιδιού, η Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος-Ένωση Ψυχιάτρων Παιδιών και Εφήβων, η Πανεπιστημιακή Παιδοψυχιατρική Κλινική Νοσοκομείο Παίδων «Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ», το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αθηνών, το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού Διεύθυνση Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, το Ίδρυμα ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ για τα δικαιώματα του ανθρώπου, το Ελληνικό τμήμα της ΙΒΒΥ - Kύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου .
Ένας από τους σκοπούς του Δικτύου είναι η ευαισθητοποίηση μαθητών, γονέων και ολόκληρης της κοινωνίας σχετικά με το φαινόμενο, και η καθιέρωση της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Βίας στο Σχολείο την 6η Μαρτίου .
Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες, ερεθίσματα και ιδέες για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας που εκδηλώνεται μεταξύ μαθητών και να σχεδιάσουν και υλοποιήσουν μακροχρόνια προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης.
Την Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείοκαλούνται όλα τα σχολεία Α’ βάθμιας και Β’ Βάθμιας εκπαίδευσης να αφιερώσουν χρόνο (δύο ή περισσότερες διδακτικές ώρες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων ) σε δράσεις – συζητήσεις – εκδηλώσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού με στόχο την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων και την επαγρύπνηση όλων των μελών τους για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Η προετοιμασία για την ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο πρέπει να αρχίσει έγκαιρα με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών των σχολείων ενώ η συμμετοχή των μαθητών πρέπει να είναι η μεγαλύτερη δυνατή.
Τι μπορούν να κάνουν στα σχολεία την 6η Μαρτίου;
Συζητήσεις ανάμεσα στους μαθητές στις τάξεις με θέμα «Πως εκδηλώνεται η βία ανάμεσα στα παιδιά, τι μπορεί να κάνει η τάξη μας / το σχολείο μας για να περιοριστούν και να αντιμετωπίζονται καλύτερα τα περιστατικά βίας;» Στις συζητήσεις είναι σκόπιμο να ακούγεται η γνώμη των μαθητών για τα αίτια και τους τρόπους εκδήλωσης της βίας και να προκύπτουν ιδέες για εναλλακτικούς τρόπους πρόληψης, αντιμετώπισης, ανάληψη ευθυνών και ρόλων, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες του κάθε σχολείου.
Βιβλιοπαρουσιάσεις και συζητήσεις μεταξύ μαθητών, με αφορμή βιβλία που αναφέρονται στην σχολική βία, ύστερα από κατάλληλη προεργασία, με την ανάληψη παρουσιάσεων από τους ίδιους τους μαθητές.
Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας, που ανταποκρίνονται στο ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών, ακολουθούμενες από σχετικές συζητήσεις και περαιτέρω δράσεις
Δημιουργία αφισών ή/και φυλλαδίων με μηνύματα και πληροφορίες κατά της βίας, χρησιμοποιώντας κολλάζ, ζωγραφική και άλλα εργαλεία των νέων τεχνολογιών
Εικαστικά εργαστήρια με δημιουργίες των μαθητών σχετικά με τη βία, ακολουθούμενα από συζήτηση και έκθεση των έργων σε χώρους του σχολείου, πιθανά δε και με δημιουργία σχετικών τοιχογραφιών σε επιλεγμένους χώρους της σχολικής μονάδας
Παρουσιάσεις σχετικά με επιμέρους άξονες της θεματολογίας, από ομάδες μαθητών σχολείων, βασισμένες σε έρευνες υλικού από το διαδίκτυο, συζητήσεις, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, καταγραφή απόψεων και αξιοποίηση σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών
Θεατρικά, μουσικά ή/και χορευτικά δρώμενα, σε σχολικές μονάδες όπου υπάρχουν εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένη επιμόρφωση, ώστε να αναδειχθούν θέματα σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση και ειρηνική επίλυση της βίας.
Αναρτήσεις στο διαδίκτυο, σε σχολικά sites / blogs, αναφορικά με δράσεις και έρευνες σχετικά με το φαινόμενο
Συναντήσεις Σχολικών Συμβουλίων και Υπευθύνων Αγωγής Υγείας-Σχολικών δραστηριοτήτων με συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων, με θέμα την βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, με στόχο τη συστηματική πρόληψη και ήπια, ειρηνική και ουσιαστική αντιμετώπιση περιστατικών βίας.
Πραγματοποίησηδιαδραστικών ομιλιών και βιωματικών σεμιναρίων για το φαινόμενο από εξειδικευμένους επιστήμονες σε ομάδες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, σε χρόνο εκτός της λειτουργίας του σχολείου
Στον ειδικό ιστοχώρο: www.antibullyingnetwork.gr, που έχει δημιουργήσει το Δίκτυο κατά της Βίας στο Σχολείο, προβάλλεται σχετικό ενημερωτικό και εκπαιδευτικό υλικό, βιβλιογραφία και προτεινόμενες ταινίες. Επίσης, παρουσιάζονται φορείς, δράσεις και καλές πρακτικές από διάφορα σχολεία και περιοχές της χώρας, βίντεο, συνδέσεις και άλλες χρήσιμες πληροφορίες για το φαινόμενο, που μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς, γονείς και τους μαθητές.
Παράλληλα :
Το Δίκτυο με χρηματοδότηση της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς θα εκδώσει και θα διανείμει μέσω του Υπουργείου Παιδείας στα σχολεία αφίσα με σύνθημα Αναγνωρίζω Αρνούμαι Αντιδρώ στη βία στο σχολείο για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στα Σχολεία.
Η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς αναλαμβάνει και την πρωτοβουλία διοργάνωσης διαδικτυακής εκδήλωσης, με συμμετοχή φορέων του "Δικτύου κατά της Βίας στα Σχολεία", με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με το φαινόμενο του ενδοσχολικού εκφοβισμού (bullying), δίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Επισημαίνεται ότι η διαδικτυακή εκδήλωση θα λάβει χώρα στην Αθήνα και θα μεταδοθεί διαδικτυακά (live streaming) μέσω του καναλιού που διαθέτει η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς στο www.youtube.gr. Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής εκδήλωσης θα απαντηθούν από τα μέλη του Δικτύου ερωτήματα των ενδιαφερομένων, τα οποία θα έχουν υποβληθεί στη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς. Για το λόγο αυτό προτείνεται στους εκπαιδευτικούς η παρότρυνση των μαθητών να επισκεφθούν τον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς (www.neagenia.gr) για την παροχή πληροφοριών σχετικά με την παρακολούθηση της εκδήλωσης και την υποβολή ερωτημάτων.
diorismos.gr
1 σχόλιο:
Βία μέσα στα σχολεία πάντα υπήρχε και θα υπάρχει.
Όπως υπήρχε και θα υπάρχει βία μέσα στην οικογένεια.
Όπως υπήρχε και θα υπάρχει βία μέσα στις φυλακές.
Όπως υπήρχε και θα υπάρχει βία μέσα στην κοινωνία.
Ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η βία είναι η παραδειγματική τιμωρία του κάθε "νταή".
Μόνον ο φόβος οτι θα τους "μαλακώσουν τα κόκκαλα" από το ξύλο συνετίζει τους θρασείς.
Αλλά δυστυχώς αυτή η αποτελεσματική μέθοδος δεν γίνεται αποδεκτή από τους εκπροσώπους του "ψευδοανθρωπισμού".
Πριν 50 χρόνια υπήρχαν αιτίες για περισσότερη βία στα σχολεία. (Μετεμφυλιακή περίοδος, οξυμμένα πάθη, μαθητές αρκετά μεγαλύτερης ηλικίας λόγω του πολέμου, συνύπαρξη Γυμνασίου - Λυκείου κλπ)
Όποιον μαθητή όμως "τσάκωναν" να ασκεί βία, τον απέβαλαν δια παντός αφού πρώτα έτρωγε το ξύλο της χρονιας του από τους καθηγητές. Και επί πλέον μειωση της διαγωγής σε "κοσμία" ή και "κακή".
Με τη μέθοδο αυτή γίνονταν "αρνάκια" οι "μάγκες".
Δημοσίευση σχολίου