Οι πολυαναμενόμενες υποψηφιότητες των Όσκαρ ανακοινώθηκαν σήμερα από τον πρόεδρο της Ακαδημίας Τομ Σέρακ και την περσινή υποψήφια Τζένιφερ Λόρενς. Με 11 υποψηφιότητες το Hugo του Σκορσέζε προηγείται στην κούρσα, ωστόσο το The Artist που ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 10 είναι η ταινία που συγκεντρώνει περισσότερες παρουσίες στις...
Το Άλογο του Πολέμου σημειώνει 6 υποψηφιότητες (πέντε από τις οποίες όμως είναι στις τεχνικές κατηγορίες), ενώ το Κορίτσι με το Τατουάζ, το Moneyball και Οι Απόγονοι ακολουθούν με πέντε. Αυτά ως προς την ποσοτική ανάλυση, γιατί σε μια πιο προσεκτική εξέταση, αυτή η ανακοίνωση είχε και τις εκπλήξεις της. Με μια ματιά, κρατείστε τη δυναμική είσοδο του Extremely Loud and Incredibly Close του Στίβεν Ντάλντρι στις υποψηφιότητες, αλλά και την απουσία του Φίντσερ και του Κοριτσιού με το Τατουάζ από τις μεγάλες κατηγορίες, με εξαίρεση τη Ρούνεϊ Μάρα ως υποψήφια για την ερμηνεία της ως Λίσμπεθ Σαλάντερ. Επίσης, ποιος είπε ότι ο Τέρενς Μάλικ και το σινεφίλ Δέντρο του δεν έχουν θέση στο Kodak Theatre;
Οι εννέα φέτος υποψήφιες καλύτερες ταινίες βρίσκουν στην ομάδα τους το Δέντρο της Ζωής του Τέρενς Μάλικ με το σκηνοθέτη να δίνει το «παρών» και στην κατηγορία της σκηνοθεσίας, αλλά και το Extremely Loud and Incredibly Close, μια ταινία που εξαιτίας της αργοπορημένης (με οσκαρικούς όρους) κυκλοφορίας της δεν είχε κλείσει σίγουρο εισιτήριο στο τρένο των υποψηφιοτήτων, αλλά όπως φαίνεται η Ακαδημία δεν αντιστάθηκε σε μια συγκινητική ιστορία με θέμα την τραγωδία των δίδυμων πύργων και δυο celebrity πρωταγωνιστές. O βουβός Αρτίστας με τον αέρα του φαβορί οι Απόγονοι του Πέιν, ο Hugo του Σκορσέζε, τα Μεσάνυχτα στο Παρίσι (με το Γούντι Άλεν να έχει φέτος ρεύμα), το Moneyball και η παλαιάς σχολής επιτυχημένη συνταγή του War Horse συμπληρώνουν τη βασικότερη κατηγορία των βραβείων.
Στη σκηνοθεσία Χαζαναβίσιους, Πέιν, Σκορσέζε, Γούντι Άλεν και Τέρενς Μάλικ κάνουν τη μάχη της κατηγορίας αμφίρροπη, με απόντες τον Πολ Φέιγκ, στον οποίο είχαν δείξει προτίμηση πολλές ενώσεις, αλλά αγνοώντας και τον Ντέιβιντ Φίντσερ για το Κορίτσι με το Τατουάζ, που είχε επανέλθει στο παιχνίδι μετά την παρουσία του στις υποψηφιότητες του Σωματείου Σκηνοθετών.
Δε συνέβη ευτυχώς το ίδιο με τη Ρούνεϊ Μάρα που συμπεριλήφθηκε στις υποψηφιότητες για τον α' γυναικείο ρόλο μαζί με τα φαβορί Μέριλ Στριπ και Μισέλ Ουίλιαμς, το δυνατό αουτσάιντερ Βαϊολα Ντέιβις και τη Γκλεν Κλόουζ που σε μια άλλη χρονική στιγμή (με άλλους αντιπάλους) θα μπορούσε να είναι απόλυτη κυρίαρχος.
Μια έκπληξη στην κατηγορία του α' ανδρικού ρόλου. Ο Τζορτζ Κλούνεϊ, ο Ζαν Ντιζαρντέν και ο Μπραντ Πιτ έχουν στην παρέα τους τον Γκάρι Όλντμαν να σώζει την τιμή της βρετανικής παραγωγής Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι, αλλά κυρίως τον Ντεμιάν Μπισίρ του A Better Life να τρυπώνει στην πεντάδα απ' όπου τόσο ο Ράιαν Γκόσλινγκ όσο και ο Μάικλ Φασμπέντερ, δυο ηθοποιοί πιο κοντά στην οσκαρική κουλτούρα λάμπουν δια της απουσίας τους.
Μπερενίς Μπεζό, Μελίσα Μακάρθι, αλλά και η «έκπληξη» Τζάνετ Μακτίρ του Albert Nobbs (σε σχέση με τη Σαϊλίν Γούντλεϊ του Οι Απόγονοι που φαινόταν πιο πιθανή υποψηφιότητα) είναι οι τρεις υποψήφιες που θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι Υπηρέτριες, Οκτάβια Σπένσερ και Τζέσικα Τσάστεϊν, στη μάχη που του β' γυναικείου ρόλουπου μάλλον θα είναι δική τους υπόθεση.
Στην κατηγορία πάντως του β' ανδρικού όχι μόνο απουσιάζει ο Άλμπερτ Μπρουκς του Drive (μιας ταινίας που αγνοήθηκε παντελώς), αλλά βλέπουμε εκτός από το φαβορί Κρίστοφερ Πλάμερ και τον Τζόνα Χιλ του Moneyball, τον Νικ Νόλτε από το The Warrior του Γκάβιν Ο' Κόνορ να λέει "κοιτάξτε με" και τον Μαξ φον Σίντοφ από το Extremely Loud and Incredibly Close να δηλώνει ότι αυτός είναι ο σταρ μιας ταινίας όπου παίζουν ο Τομ Χανκς και η Σάντρα Μπούλοκ.
Όσο για την πιο ετερόκλητη κατηγορία, αυτή είναι του πρωτότυπου σεναρίου, όπου καλείται να συγκριθεί το The Artist με τον ιρανικό Χωρισμό και το θεατρικής λογικής Margin Call με το παραμύθι του Γούντι Άλεν στο Παρίσι και τις κωμικές καταστάσεις των Φιλενάδων της Κρίστεν Γουίγκ. Νικητής ήδη αναδεικνύεται η κωμωδία με τρεις εκπροσώπους.
Απουσία βάλαμε τέλος στο νικητή των Χρυσών Σφαιρών Τεντέν από την κατηγορία του animation, καθώς και στους Ρέζνορ-Ρος από τη μουσική σύνθεση για το «Κορίτσι με το Τατουάζ». Αντίθετα ο λυρισμός του Τζον Ουιλιαμς έχει στην κατηγορία της μουσικής την τιμητική του.
Α.Ν
inews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου